Wednesday 8 November 2017

Opciones Trading Zero Sum Game


Las opciones son un juego de suma cero La mayoría de las personas consideran que el comercio de opciones es un juego de suma cero. Cuando usted hace un comercio, alguien toma el otro lado y cuando uno de ustedes gana, el otro pierde una cantidad igual. De esa definición es difícil argumentar que el término lsquozero suma gamersquo no se aplica a las opciones, ya la negociación en general. Sin embargo, sí hago ese argumento. Un beneficio en acciones Cuando un comerciante decide vender una participación específica cuando sube a 75 por acción, el comerciante puede hacer una parada mental, o entrar en una orden de venta de GTC (bueno rsquotil cancelado) con su corredor. Cuando la acción se vende, el comerciante está feliz con el resultado. Claro que la acción puede moverse más alto, y se puede argumentar que nuestro comerciante lsquolostrsquo dinero por la venta y que el lsquobuyerrsquo hizo dinero. Con este punto de vista, el comercio es un juego de suma cero. Irsquoll admite que el comprador ganó dinero, pero no a expensas del vendedor. Prefiero mirarlo de esta manera: Nuestro comerciante ganó el beneficio que esperaba ganar, y cuando eso sucedió, él voluntariamente transfirió la propiedad de las acciones a otro comerciante. Una vez que la posición está fuera de la cuenta, el comerciante no hace ni pierde nada. Cualquier cambio en el valor stockrsquos afecta solamente al nuevo propietario. No hay pérdida correspondiente por parte del comerciante que vendió las acciones. Un comerciante hizo una salida elegante, aceptó un beneficio, y ahora un comerciante diferente tiene una nueva inversión. Las opciones son diferentes La mayoría del mundo mira las opciones de manera diferente. Pero yo donrsquot. Si compro una opción de compra y gano un beneficio vendiendo a un precio más alto, no hay razón para creer que el vendedor tomó una pérdida correspondiente a mi ganancia. El vendedor puede haber cubierto el juego y ganado un beneficio aún mayor que yo. La idea de que las opciones representan un juego de suma cero supone que todos los oficios son juegos independientes y que si se beneficia, la otra persona debe haber perdido. Al igual que nuestro comerciante arriba decidió que la transferencia de la propiedad de las acciones a otro inversor sería una buena idea en 75 / share, también lo hace el escritor de llamadas cubiertas. Cuando vendo una llamada cubierta, estoy emocionado cuando la acción rallyes muy por encima del precio de ejercicio. Significa que ganaré mi beneficio deseado. Mejor que ese mdash si el gran mitin viene pronto, podré salir del comercio con quizás 90 de mi objetivo de efectivo. ¿Por qué es tan bueno cuando los últimos 10 se sacrifica debido al tiempo. Si aún quedan muchas semanas antes de que llegue el día de vencimiento, puedo reinvertir mi dinero en otra posición y usar el mismo dinero para ganar aún más que 10 que queda en la mesa. Puede ser cierto que la persona que compró mi llamada anotó un gran triunfo (si el comercio no fue cubierto), pero thatrsquos no mi pérdida. De hecho, fue mi ganancia adicional (en el escenario presentado). Las opciones fueron diseñadas para transferir el riesgo. En el ejemplo de la llamada cubierta, el vendedor aceptó efectivo para ayudar a alcanzar el beneficio objetivo. Al hacerlo, él / ella voluntariamente tomó efectivo para limitar el potencial de ganancias del comercio. Sin embargo, el punto es que no había ningún beneficio potencial para ser sacrificado. El vendedor de la llamada habría vendido el stock al precio de ejercicio (75) y ganado menos beneficio que el escritor de la cubierta de la llamada, que recogió 75 además de la prima de la opción. El comprador de la opción tomó en el riesgo limitado. Si la acción no subió lo suficientemente lejos o lo suficientemente rápido, que el comprador habría ganado una pérdida. No veo nada parecido a un juego de suma cero en transacciones de opciones cubiertas. Entiendo que otros lo ven como blanco y negro: Si uno ganó, el otro perdió. Pero eso es una simplificación excesiva. Sigue a Mark Wolfinger en sus lsquoOptions for Rookiesrsquo blog: blog. mdwoptions Artículo impreso de InvestorPlace Media, investorplace / 2011/04 / are-options-a-zero-sum-game /.Escribo una serie para Slate llamada quotBad Advice, quot in Que tomo consejos de inversión comunes pero pobres y explicar por qué es malo. Uno de mis temas consistentes es que, en la mayoría de los casos, cuanto más se negocia, peor es. La lógica detrás de esto es que, a diferencia de invertir, el comercio es un juego de suma cero: cada dólar de un comerciante debe ser quotlostquot por otro. Un lector de Slate argumentó que esta lógica era falsa, que el comercio NO es un juego de suma cero, porque si usted compra una acción en 5 y va a 10, el 5 que haces no sale del bolsillo de otra persona. El lector no tiene una distinción importante, pero la respuesta es común, así que aquí hay una explicación más larga. En primer lugar, hay que hacer una distinción clara entre el "quotinvesting" y "quottrading". Todos los participantes en el mercado definen estos términos de manera diferente, pero, por ahora, digamos que quotinvesting significa poseer una cartera de acciones para todo un período (cualquier período, Año, década o siglo). Por otro lado, significa cambiar las existencias durante el período con el fin de superar la mera "inversión". (No hay ninguna otra razón para el comercio.) Invertir en una cartera diversificada de acciones suele ser un juego de suma positiva: las acciones suelen subir, y cuando lo hacen, quotinvestorsquot ganar dinero. La única manera de superar el retorno de la inversión, mientras tanto, es comprar buenas acciones y vender las malas. Si un comerciante hace esto bien, él o ella excederá la vuelta del mercado (o quotinvestmentquot). Las acciones tienen que ser propiedad de alguien, aunque las existencias malas y el comerciante que compró las acciones malas del mejor comerciante se quedarán atrás en el rendimiento de la inversión. En un caso en el que sólo hay dos comerciantes, el comerciante ganador superará el rendimiento del mercado exactamente por la cantidad que el comerciante perdedor rezaga (antes de los costos). En un ensayo titulado "La Aritmética de la Gestión Activa", el profesor William Sharpe explica el fenómeno de esta manera: El rendimiento bruto de todos los comerciantes en un mercado debe ser igual al rendimiento del mercado. Si el mercado sube 10, en otras palabras, el rendimiento bruto de todos los comerciantes también debe ser 10 (suponiendo que todos permanecen totalmente invertidos y don8217t mantener un porcentaje de su cartera en efectivo, que es otro quotmarketquot). Para aplicar esto al ejemplo del lector 8217s, supongamos que la cantidad de retorno de inversión de la acción en cuestión es 5 (el movimiento de 5 a 10). Si en lugar de mantener la acción durante todo el período, sin embargo, el lector trató de exceder el retorno de la inversión mediante el comercio de la acción de ida y vuelta con otro comerciante , El rendimiento bruto de ambos comerciantes sería igual a 5. Dependiendo de la habilidad relativa (o suerte) de los comerciantes, sin embargo, el retorno de cada comerciante en particular podría ser muy diferente: un comerciante podría hacer 3, mientras que el otro hizo 2. O Uno podría hacer 5 mientras que el otro hizo 0. O uno podría hacer 10 mientras que el otro perdió 5. Lo que el lector de pizarra falta, en otras palabras, es la distinción entre quotinvestingquot y quottrading. quot En el mercado de valores de EE. UU. durante el siglo pasado O así, el retorno de inversión ha sido de unos 10 al año. Mientras tanto, el rendimiento agregado de las transacciones quottrading ha sido 10 menos los costos de negociación. Debido a que es imposible que el rendimiento total de las transacciones quottrading exceda el retorno de la inversión, cada dólar que ha sido ganado por un comerciante de acciones de Estados Unidos se ha perdido por otro. Negociación de la estrategia: El mundo de las opciones Opciones de negociación: No es un juego de suma cero Con la posible excepción de los contratos de futuros, el comercio no es un juego de suma cero. En otras palabras, para cada ganador no hay que ser un perdedor. Por lo tanto, debido a que hay tantas combinaciones diferentes y maneras en que las opciones pueden protegerse entre sí, no tiene sentido mirar las cifras globales (por ejemplo, el número de opciones que caducan sin valor) y llegar a conclusiones sobre cuántas personas hicieron o perdieron dinero. Para simplificar, vamos a tomar el caso de una propagación. El hecho de que una persona haya ganado dinero comprando una mariposa no significa automáticamente que alguien perdió. En cambio, la persona que vendió la mariposa puede haber negociado fuera de la posición utilizando spreads o mediante la venta de opciones individuales. Para cada persona que sea larga una mariposa, la llamada separada, puesta la extensión, o lo que, no hay necesariamente la gente que es corta la posición correspondiente. Como tal, la rentabilidad de sus posiciones necesariamente será diferente. Conozca su competencia En muchos aspectos, el comercio de opciones es un juego de estrategia no muy diferente a los deportes competitivos o los torneos de ajedrez. La principal diferencia es que en el comercio hay más jugadores y múltiples agendas. Para tener éxito, es importante tener un conocimiento y apreciación de los otros jugadores. En términos generales, usted debe obtener una apreciación de la conducta y las motivaciones de los diferentes jugadores. En los mercados de opción, los jugadores se dividen en cuatro categorías: Los Intercambios Instituidores Financieros Inversores Individuales (Minoristas) Lo que sigue es una breve descripción de cada grupo junto con información sobre sus objetivos comerciales y estrategias. El intercambio es un lugar en el que los creadores de mercado y los comerciantes se reúnen para comprar y vender acciones, opciones, bonos, futuros y otros instrumentos financieros. Desde 1973, cuando el Chicago Board Options Exchange comenzó a negociar opciones, una serie de otros jugadores han surgido. Al principio, los intercambios mantenían listas separadas y por lo tanto no negociaban los mismos contratos. En los últimos años esto ha cambiado. Ahora que la EEB y NSE ambos intercambios de la lista y el comercio de los mismos contratos, que compiten entre sí. Sin embargo, aunque una acción puede ser enumerada en intercambios múltiples, un intercambio maneja generalmente la mayor parte del volumen. Esto sería considerado el cambio dominante para esa opción particular. La competencia entre los intercambios ha sido especialmente valiosa para los operadores profesionales que han creado programas informáticos complejos para supervisar las discrepancias de precios entre los intercambios. Estas discrepancias, aunque pequeñas, pueden ser extraordinariamente rentables para los comerciantes con la capacidad y la velocidad para aprovechar. Más a menudo que no, los comerciantes profesionales simplemente utilizan múltiples intercambios para obtener los mejores precios en sus operaciones. Decidir entre los dos sería simplemente una cuestión de elegir el intercambio que hace más comercio en este contrato. Cuanto más volumen el intercambio hace, más líquido el contrato. Mayor liquidez aumenta la probabilidad de que el comercio se llenan al mejor precio. Las instituciones financieras son las empresas de gestión de inversión pbrofessional que suelen caer en varias categorías principales: fondos mutuos, fondos de cobertura, compañías de seguros, fondos de acciones. En cada caso, estos administradores de dinero controlan grandes carteras de acciones, opciones y otros instrumentos financieros. Aunque las estrategias individuales difieren, las instituciones comparten el mismo objetivo: superar al mercado. En un sentido muy real, su sustento depende del rendimiento porque los inversores que componen cualquier fondo tienden a ser un grupo inconstante. Cuando el fondo no realiza, los inversionistas son a menudo rápidos mover el dinero en busca de retornos más altos. Donde los inversionistas individuales podrían ser más propensos a negociar opciones de acciones relacionadas con acciones específicas, los administradores de fondos usan a menudo opciones de índice para aproximar mejor sus carteras globales. Por ejemplo, un fondo que invierte fuertemente en una amplia gama de acciones tecnológicas usará las opciones NSE Nifty Index en lugar de opciones separadas para cada acción de su cartera. Teóricamente, el desempeño de este índice estaría relativamente cerca del desempeño de un subconjunto de acciones de alta tecnología comparables que el administrador del fondo podría tener en su cartera. Los creadores de mercado son los comerciantes en el piso de los intercambios que crean liquidez al proporcionar mercados de dos caras. En cada contador, la competencia entre los creadores de mercado mantiene el diferencial entre la oferta y la oferta relativamente estrecho. Sin embargo, es el spread que compensa parcialmente a los creadores de mercado por el riesgo de tomar voluntariamente ambos lados de un comercio. Para los creadores de mercado, la situación ideal sería el cuero cabelludo de todos los comercios. Más a menudo que no, sin embargo, los creadores de mercado no se benefician de un flujo interminable de oficios perfectamente compensar el cuero cabelludo. Como resultado, tienen que encontrar otras formas de obtener beneficios. En general, hay cuatro técnicas de negociación que caracterizan cómo diferentes fabricantes de mercado negocian opciones. Cualquiera o todas estas técnicas pueden ser empleadas por el mismo creador de mercado, dependiendo de las condiciones de operación. Los comerciantes de día Los comerciantes de teóricos Los comerciantes de día, dentro o fuera de la pantalla de negociación, tienden a utilizar pequeñas posiciones para capitalizar en el movimiento del mercado intra-día. Dado que su objetivo no es mantener una posición por períodos prolongados, los comerciantes de día en general no cubrir opciones con el stock subyacente. Al mismo tiempo, tienden a preocuparse menos por el delta, el gamma y otros aspectos altamente analíticos del precio de las opciones. Al igual que su nombre indica, los vendedores premium tienden a concentrar sus esfuerzos vendiendo opciones de alto precio y aprovechando el factor de decaimiento del tiempo al comprarlos más tarde a un precio más bajo. Esta estrategia funciona bien en ausencia de grandes e inesperadas oscilaciones de precios, pero puede ser extremadamente riesgoso cuando la volatilidad se dispara. Al igual que otros fabricantes de mercado, los comerciantes dispersos a menudo terminan con posiciones grandes, pero llegan allí centrándose en los diferenciales. De esta manera, incluso la mayor de las posiciones será algo naturalmente cubierto. Difundir los comerciantes emplean una variedad de estrategias de compra de ciertas opciones y la venta de otros para compensar el riesgo. Algunas de estas estrategias, como reversiones, conversiones y cajas, son utilizadas principalmente por los comerciantes de piso porque aprovechan las discrepancias de precios menores que a menudo sólo existen durante segundos. Sin embargo, los comerciantes de la extensión utilizarán estrategias como las mariposas, los cóndores, los spreads de la llamada, y los spreads puestos que pueden ser utilizados muy con eficacia por los inversionistas individuales. Al hacer fácilmente los mercados de dos caras, los fabricantes de mercado a menudo se encuentran con opciones de opciones sustanciales a través de una variedad de meses y precios de ejercicio. Lo mismo ocurre con los comerciantes teóricos que usan modelos matemáticos complejos para vender opciones que están sobrevaloradas y compran opciones que están relativamente subestimadas. De los cuatro grupos, los comerciantes teóricos son a menudo los más analíticos en que están constantemente evaluando su posición para determinar los efectos de los cambios en el precio, la volatilidad y el tiempo. A medida que aumenta el volumen de la opción, el papel de los inversores individuales se vuelve más importante porque representan más de 90 del volumen. Eso es especialmente impresionante cuando se considera que el volumen de la opción en febrero de 2000 fue de 56,2 millones de contratos-un asombroso aumento de 85 en febrero de 1999 La psicología del inversor individual Desde el punto de vista psicológico, los inversores individuales están en grupo interesante porque probablemente hay tantas estrategias y objetivos Ya que hay individuos. Para algunos, las opciones son un medio para generar ingresos adicionales a través de estrategias relativamente conservadoras como las llamadas cubiertas. Para otros, las opciones en forma de protecciones ofrecen una excelente forma de seguro para bloquear los beneficios o evitar pérdidas de nuevas posiciones. Más individuos tolerantes al riesgo usan opciones para el apalancamiento que proporcionan. Estas personas están dispuestas a negociar opciones para obtener un gran porcentaje de ganancias, incluso sabiendo que toda su inversión puede estar en juego. En cierto sentido, tomar una posición en el mercado automáticamente significa que usted está compitiendo con un sinnúmero de inversores de las categorías descritas anteriormente. Si bien eso puede ser cierto, evitar hacer comparaciones directas cuando se trata de sus resultados comerciales. La única persona con la que debe competir es usted mismo. Siempre y cuando usted está aprendiendo, mejorando, y divertirse, no importa cómo el resto del mundo está haciendo. Los comerciantes profesionales (conocidos en la industria como creadores de mercado o operadores del mercado), a menudo piensan que para el inversor principiante, el comercio de opciones debe parecer similar a la elaboración de un rompecabezas sin la ayuda de una imagen. Usted puede encontrar la imagen si usted sabe dónde buscar. Mirar a través de los ojos de un fabricante de mercado profesional es una de las mejores maneras de aprender sobre las opciones de comercio en condiciones reales del mercado. Esta experiencia le ayudará a entender cómo los cambios en el mundo real en las variables de fijación de precios de opciones afectan un valor de opciones y los riesgos asociados con esa opción. Además, debido a que los creadores de mercado son esencialmente responsables de lo que el mercado de opciones parece, usted necesita estar familiarizado con su papel y las estrategias que utilizan para regular un mercado líquido y asegurar su propio beneficio. Vamos a proporcionar una visión general de las prácticas de los creadores de mercado y explorar su mentalidad como los arquitectos de la opción de negocio. En primer lugar, vamos a considerar la logística de las responsabilidades de los creadores de mercado. ¿Cómo responden los creadores de mercado a la oferta y la demanda para asegurar un mercado líquido? ¿Cómo se evalúa el valor de una opción basada en las condiciones y demandas del mercado? En la segunda parte de este capítulo, consideraremos los objetivos de un creador de mercado. ¿Cómo se hace el mercado como cualquier otro negocio? ¿Cómo un ganador del mercado de ganancias ¿Qué significa para cubrir una posición, y cómo un fabricante de mercado utilizar cobertura para minimizar el riesgo Quiénes son los creadores de mercado La imagen de un terminal de comercio electrónico no es desconocido para el Imaginación india, pero mucha gente no puede saber quiénes son los jugadores detrás de la pantalla. Los fabricantes de mercado, los corredores, los gestores de fondos, los comerciantes minoristas y los inversores ocupan terminales comerciales en toda la India. Miles de terminales comerciales en 250 ciudades de la India se combinan, que representan el mercado para el comercio de opciones. El propio intercambio proporciona la ubicación, el órgano regulador, la tecnología informática y el personal necesarios para apoyar y supervisar la actividad comercial. Se dice que los creadores de mercado hacen realmente el mercado de opciones, mientras que los corredores representan las órdenes públicas. En general, los creadores de mercado pueden hacer que los mercados suban 30 o más emisiones y compitan entre sí para las órdenes de compra y venta de clientes en esas emisiones. Los fabricantes de mercado comercian con su propio capital o comercio para una empresa que les suministra capital. La actividad de los creadores de mercado, que se realiza cada vez más a través de la ejecución de la computadora, representa la unidad central de procesamiento de la industria de la opción. Si consideramos el cambio como la espina dorsal de la industria, la acción en las oficinas de corretaje de Mumbais representa el cerebro de la industria y la industria, el corazón. Como un catalizador para el comercio y un especulador en su propio derecho, el rol de los creadores de mercado en la industria vale la pena un examen más detallado. Comerciante individual versus fabricante de mercado La evaluación de un valor de opciones por los comerciantes individuales y los creadores de mercado, respectivamente, es la base del comercio de opciones. El comerciante y el fabricante del mercado igualmente compran y venden los productos que prevean como provechosos. Desde esta perspectiva, no existe diferencia entre un creador de mercado y el operador de opción individual. Más formalmente, sin embargo, la diferencia entre usted y el creador de mercado es responsable de crear la industria de opciones, tal como la conocemos. Esencialmente, los creadores de mercado son profesionales, comerciantes de opción de gran volumen cuyo propio comercio sirve al público mediante la creación de liquidez y profundidad en el mercado. Diariamente, los creadores de mercado representan hasta la mitad de todo el volumen de operaciones de opciones, y gran parte de esta actividad es responsable de crear y asegurar un mercado bilateral formado por las mejores ofertas y ofertas para los clientes públicos. Una actividad de negociación de los market makers se lleva a cabo bajo las condiciones de una relación contractual con un intercambio. Como miembros del intercambio, los creadores de mercado deben pagar cuotas y arrendar o tener un asiento en el piso para poder operar. Más importante aún, una relación de creadores de mercado con el intercambio requiere que él o ella para el comercio todos los temas que se asignan a su hoyo principal en el piso de opción. A cambio, el creador de mercado puede ocupar una posición privilegiada en el mercado de opción - los fabricantes del mercado son los comerciantes en la industria de la opción que están en una posición para crear el mercado (oferta y demanda) y luego comprar en su oferta y vender en Su oferta. La principal diferencia entre un creador de mercado y los comerciantes minoristas es que la posición de los creadores de mercado está dictada principalmente por el flujo de pedidos de clientes. El creador de mercado no tiene el lujo de escoger y elegir su posición. Al igual que los creadores de libros en los casinos de Las Vegas que establecen las probabilidades y luego acomodar a los ganadores individuales que seleccionan qué lado de la apuesta que quieren, un trabajo de los creadores de mercado es proporcionar un mercado en las opciones, una oferta y una oferta, y luego Deje que el público decida si comprar o vender a esos precios, tomando así el otro lado de la apuesta. Como los comerciantes opción oficial, los creadores de mercado están en condiciones de comprar opción al por mayor y venderlos en el comercio minorista. Dicho esto, las dos principales diferencias entre los creadores de mercado y otros comerciantes es que los fabricantes de mercado suelen vender antes de comprar, y el valor de su inventario fluctúa como el precio de las existencias fluctúa. Como con todos los comerciantes, sin embargo, una familiaridad con el producto vale la pena. Los años de experiencia de los fabricantes de mercado con las condiciones del mercado y las prácticas comerciales en general - incluyendo una serie de estrategias comerciales - le permite establecer una ventaja (aunque leve) sobre el mercado. Este borde es la base para la riqueza potencial de los creadores de mercado. Estilos de negociación inteligentes de los operadores del mercado A lo largo del día de negociación, los creadores de mercado generalmente utilizan uno de los dos estilos de negociación: el comercio de scalping o posición. Scalping es un estilo de comercio más simple que un número cada vez menor de los comerciantes utilizan. Posición de comercio, que se divide en una serie de subcategorías, es utilizado por el mayor porcentaje de todos los creadores de mercado. Como hemos comentado, la mayoría de los market makers son dictados por el flujo de órdenes públicos. Cada fabricante de mercado individual acumulará y cubrirá este flujo de órdenes de manera diferente, generalmente prefiriendo un estilo de negociación sobre otro. Un mercado de los comerciantes de estilo comercial podría tener que ver con la creencia de que un estilo es más rentable que otro o podría ser debido a la personalidad de los comerciantes en general y la percepción de riesgo. El scalper generalmente intenta comprar una opción en la oferta y venderla en la oferta (o vender en la oferta y comprar en la oferta) en un esfuerzo para capturar la diferencia sin crear una posición de opción. Los scalpers ganan de negociar lo que se refiere como el spread de la oferta / de la demanda, la diferencia entre el precio de la oferta y el precio de la pregunta. Por ejemplo, si el mercado en el Nifty julio 1130 pone es 15 (oferta) - 15,98 (preguntar), este comerciante comprará una orden de opción que entra en el pozo de negociación en la oferta, junto con el resto de la multitud. Este comerciante se centra ahora en la venta de estos puestos para obtener un beneficio, en lugar de cubrir las opciones y crear una posición. Debido a la falta de comisión pagada por los creadores de mercado, este comerciante puede vender la primera oferta de 15.20 que entra en la multitud de negociación y seguir haciendo un beneficio, conocido en la industria financiera como un cuero cabelludo. El comerciante acaba de hacer un beneficio sin crear una posición. Sin embargo, a veces mantener y cubrir una posición es inevitable. Sin embargo este estilo de comercio es generalmente menos riesgoso, porque el comerciante mantendrá sólo pequeñas posiciones con poco riesgo. El scalper es menos común en estos días porque la lista de opciones en más de un intercambio (lista dual) ha aumentado la competencia y ha disminuido la propagación bid / ask. El scalper puede ganar dinero sólo cuando los clientes están comprando y vendiendo opciones en cantidades iguales. Debido a que el flujo de pedidos de los clientes suele ser unilateral (ya sea que los clientes sólo estén comprando o vendiendo) la posibilidad de opciones de cuero cabelludo es rara. Scalpers, por lo tanto, se encuentran generalmente en los pits de negociación de las existencias comerciales que tienen el flujo de órdenes de gran opción. El scalper es una raza rara en el piso comercial, y el advenimiento de la lista dual y los intercambios competidores ha hecho a los scalpers una especie en peligro de extinción. El operador de posición generalmente tiene una posición de opción que se crea mientras se acomoda el flujo de la orden pública y la cobertura del riesgo resultante. Este tipo de negociación es más riesgoso porque el creador de mercado podría asumir riesgos direccionales, riesgo de volatilidad o riesgo de tasa de interés, por nombrar algunos. Correspondientemente, los creadores de mercado pueden asumir una serie de posiciones relativas a estas variables. Generalmente los dos tipos comunes de los comerciantes de la posición son backspreaders o frontspreaders. Esencialmente, los backspreaders son comerciantes que acumulan (compran) más opciones de las que venden y, por lo tanto, tienen un potencial de beneficios teóricamente grande o ilimitado. Por ejemplo, un straddle largo sería considerado un backspread. En esta situación, compramos la llamada de 50 niveles y ponemos (una huelga ATM sería delta neutral). A medida que el activo subyacente disminuye en valor, la llamada aumentará de valor. Para que la posición de beneficio, el valor de la opción de aumento debe aumentar más que el valor de la opción de disminución, o el comerciante debe negociar activamente acciones contra la posición, las acciones de scalping como deltas cambio. La posición también podría beneficiarse de un aumento en la volatilidad, lo que aumentaría el valor tanto de la llamada y poner. A medida que aumenta la volatilidad, el comerciante podría vender la posición de un beneficio o vender opciones (a mayor volatilidad) en comparación con los que ella posee. La posición tiene un potencial de beneficio grande o ilimitado y un riesgo limitado. Como sabemos de los capítulos anteriores, hay una multitud de riesgos asociados con tener un inventario de opciones. Generalmente, el mayor riesgo asociado con un retroceso es la decadencia del tiempo. Vega es también un factor importante. Si la volatilidad disminuye dramáticamente, un backspreader podría ser forzado a cerrar su posición a precios menos que favorables y puede sostener una pérdida grande. El backspreader se basa en el movimiento en el activo subyacente o en un aumento de la volatilidad. Lo contrario de un backspreader, el frontspreader generalmente vende más opciones que él o ella posee y, por lo tanto, tiene un potencial de beneficio limitado y un riesgo ilimitado. Utilizando el ejemplo anterior, el difusor fronts sería el vendedor de la llamada nivel 150 y poner, cortocircuito el nivel 150 straddle. En esta situación, el creador de mercado se beneficiaría de la posición si el activo subyacente no se moviera fuera de la prima recibida para la venta antes de la expiración. Generalmente, el difusor frontal está buscando una disminución en la volatilidad y / o poco o ningún movimiento en el activo subyacente. La posición también podría beneficiarse de una disminución en la volatilidad, lo que disminuiría el valor tanto de la llamada como de la put. A medida que disminuye la volatilidad, el comerciante puede comprar en la posición de un beneficio u opciones de compra (a menor volatilidad) en comparación con los que es corto. La posición tiene un potencial de beneficio limitado y un riesgo ilimitado. Al considerar estos estilos de comercio, es importante reconocer que un comerciante puede negociar el stock subyacente para crear beneficios o gestionar el riesgo. El backspreader va a comprar acciones a medida que la acción disminuye en valor y vender las acciones a medida que el aumento de acciones, por lo tanto scalping la acción para obtener un beneficio. Scalping la acción subyacente, incluso cuando la acción está negociando dentro de un rango inferior a la prima pagada por la posición, no sólo puede pagar por la posición, pero puede crear un beneficio por encima de la inversión inicial. Backspreaders son capaces de hacer esto con un riesgo mínimo porque su posición tiene gamma positivo (curvatura). Esto significa que a medida que el activo subyacente disminuye en el precio, las posiciones acumularán deltas negativos, y el comerciante podría comprar acciones contra esos deltas. A medida que el activo subyacente aumenta de precio, la posición acumulará deltas positivos y el comerciante podría vender acciones. Generalmente, un backspreader va a comprar y vender acciones contra su posición delta para crear un cuero cabelludo positivo. Del mismo modo, un difusor frontal puede usar la misma técnica para manejar el riesgo y mantener el potencial de ganancia de la posición. Una posición frontspread tendrá gamma negativo (curvatura negativa). Mantener el delta neutro puede ayudar a un frontspreader evitar las pérdidas. Un difusor diligente puede descalp (scalping para una pérdida) el activo subyacente y reducir sus beneficios por sólo un pequeño margen. Salvo cualquier diferencia en el activo subyacente, la compra y venta disciplinada del activo subyacente puede mantener cualquier pérdida a un mínimo. Para complicar aún más las cosas, un backspreader o frontspreader podría iniciar una posición que tiene características especulativas. Dos ejemplos siguen. Estos comerciantes ponen en una posición que favorece un movimiento direccional en el activo subyacente sobre otro. Este comerciante está especulando que la acción se moverá hacia arriba o hacia abajo. Este tipo de comercio puede ser extremadamente riesgoso porque el comerciante favorece una dirección con la exclusión de proteger el riesgo que se asocia con el movimiento hacia el otro lado. Por ejemplo, un comerciante que cree que el activo subyacente se ha vendido considerablemente podría comprar llamadas y vender puts. Ambas transacciones se beneficiarán de un aumento en el activo subyacente sin embargo, si el activo subyacente continuara hacia abajo, la posición podría perder una gran cantidad de dinero. Volatilidad los comerciantes generalmente hacen una suposición sobre la dirección de la volatilidad de la opción. Para estos comerciantes, si comprar o vender una llamada o poner, se basa en una evaluación de la volatilidad de la opción. Pronosticar cambios en la volatilidad es típicamente un desafío del comerciante de la opción más grande. Como se comentó anteriormente, la volatilidad es importante porque es uno de los principales factores utilizados para estimar un precio de las opciones. Un comerciante de la volatilidad comprará las opciones que se tasan debajo de su suposición de la volatilidad y venden las opciones que están negociando sobre la suposición. Si la cartera está equilibrada en cuanto al número de opciones compradas y vendidas (opciones con características similares como fecha de vencimiento y huelga), la posición tendrá poco riesgo vega. Sin embargo, si el comerciante vende más volatilidad de la que compra, o viceversa, la posición podría perder una gran cantidad de dinero en un movimiento de volatilidad. COMO LOS OPERADORES DE MERCADO TRAPARÁN EL PÚBLICO En general, el creador de mercado comenzará su evaluación usando una fórmula de precios para generar un valor teórico para una opción y luego crear un mercado alrededor de ese valor. Este proceso implica crear una oferta por debajo del valor razonable de los creadores de mercado y una oferta por encima del valor razonable de la opción de los creadores de mercado. Recuerde que el creador de mercado tiene la responsabilidad legal de asegurar un mercado líquido a través del suministro de un diferencial de oferta / riesgo. El público comercial entonces puede comprar o vender las opciones basadas en listados de creadores de mercado, o puede negociar con el creador de mercado por un precio que está entre los precios de oferta / riesgo fijados (basándose en sus respectivos cálculos de las opciones teóricas valor). En la mayoría de los casos, la diferencia entre el creador de mercado y las ofertas y ofertas individuales de los inversores es una cuestión de peniques (lo que podríamos considerar como beneficios fraccionarios). For the market maker, however, the key is volume. Like a casino, the market maker will manage risk so that she can stay in the game time after time and make a Rs.1 here and a Rs.5 there. These profits add up. Like the casino, a market maker will experience loss occasionally however, through risk management, he or she attempts to stay in the business long enough to win more than he or she loses. Another analogy can be found in the relationship between a buyer and used car dealer. A car dealer might make a bid on a used car for an amount that is less than what he is able to resell the car for in the marketplace. He or she can make a profit by buying the car for one price and selling it for a greater price. When determining the amount that he or she is willing to pay, the dealer must make an assumption of the future value of the car. If he is incorrect about how much someone will purchase the car for, then the dealer will take a loss on the transaction. If correct, however, the dealer stands to make a profit. On the other hand, the owner of the car might reject the dealers original bid for the car and ask for a greater amount of money, thereby coming in between the dealers bid/risk market. If the dealer assesses that the price that the owner is requesting for the car still enables a profit, he or she might buy the car regardless of the higher price. Similarly, when a market maker determines whether he or she will pay (or sell) one price over another, he or she determines not only the theoretical value of the option buy also whether or not the option is a specific fir for risk-management purposes. There might be times when a market maker will forego the theoretical edge or trade for a negative theoretical edge for the sole purpose of risk management. Before proceeding with our discussion of the market makers trading activity in detail, let us again refer to the casino analogy. The house at a casino benefits largely from its familiarity with the business of gambling and the behavior of betters. As an institution, it also benefits from keeping a level head and certainly from being well (if not better) informed than its patrons about the logistics of its games and strategies for winning. Similarly, a market maker must be able to assess at a moments notice how to respond to diverse market conditions that can be as tangible as a change in interest rates or as intangible as an emotional trading frenzy based on a news report. Discipline, education, and experience are a market makers best insurance. We mention this here because, as an individual investor, you can use these guidelines to help you compete wisely with a market maker and to become a successful options trader. Market making as a business In the previous section, we addressed rather conceptually, how a market maker works in relation to the market (and, in particular, in relation to you, the individual trader). A market makers actual practices are dictated by a number of bottom-line business concerns, however, which require constant attention throughout the trading day. Like any business owner, a market maker has to follow business logic, and he or she must consider the wisest uses of his or her capital. There are number of factors that you should consider when assessing whether an option trade is a good or bad business decision. At base, the steps that a market maker takes are as follows: 1. Determining the current theoretical fair value of an option. (As we have discussed, the market maker can perform this task with the use of a mathematical pricing model.) 2. Attempting to determine the future value of an option. Buying the option if you think that it will increase in value or selling the option if you think that it will decreases in value. This is done through the assessment of market factors that may affect the value of an option. These factors include. Interest rates Volatility Dividends Price of the underlying stock 3. Determining whether the capital can be spent better elsewhere. For example, if the interest saved through the purchase of a call (instead of the outright purchase of the stock) exceeds the dividend that would have been received through owning the stock, then it is better to purchase the call. 4. Calculating the long stock interest that is paid for borrowing funds in order to purchase the stocks and considering whether the money used to purchase the underlying stock would be better invested in an interest-bearing account. If so, would buying call options instead of the stock be a better trade 5. Calculating whether the interest received from the sale of short stock is more favorable than purchasing puts on the underlying stock. Is the combination of owning calls and selling the underlying stock a better trade than the outright purchase of puts 6. Checking for arbitrage possibilities. Like the preceding step, this task entails determining whether one trade is better than another. In the section on synthetics, we explored the possibility of creating a position with the same profit/loss characteristics as another by using different components. At times, it will be more cost effective to put on a position synthetically. Arbitrage traders take advantage of price differentials between the same product on different markets or equivalent products on the same market. For example, a differential between an option and the actual underlying stock can be exploited for profit. The three factors to base this decision on are as follows: The level of the underlying asset. The interest rate. For example, if you buy a call option, you save the interest on the money that you would have had to pay for the underlying stock. Conversely, if you purchase a put, you lose the short stock interest that you could be receiving from the sale of the underlying stock. The dividend rate. If you buy a call option, you lose the dividends that you would have earned by actually holding the stock. 7. Finally, determining the risk associated with the option trade. As previously discussed, all of the factors that contribute to the price of the option are potential risk factors to an existing position. As we know, if the factors that determine the price of an option change, then the value of an option will change. This risk associated with these changes can be alleviated through the direct purchase or sale of an offsetting option or the underlying stock. This process is referred to as hedging. A market makers complex positioning As we mentioned earlier, the bulk of a market makers trading is not based on market speculation but on the small edge that can be captured within each trade. Because the market maker must trade in such large volumes in order to capitalize on fractional profits, it is imperative that he or she manage the existing risks of a position. For example, in order to retain the edge associated with the trade, he or she might need to add to the position when necessary by buying or selling shares of an underlying asset or by trading additional options. In fact, it is not uncommon that once the trade has been executed, the trader an opposite market position in the underlying security or in any other available options. Over time, a large position consisting of a multitude of option contracts and a position in the underlying stock is established. The market makers job at this point is to continue to trade for theoretical edge while maintaining a hedged position to alleviate risk. In the following section, we will review the basics of risk management in the form of hedging. Although market makers are the masters of hedging, hedged positions are essential for the risk management for all option traders. It will be equally important for you to understand how to use these strategies. THE TRUMP CARD OF MARKET OPERATORS: HEDGING Thus far, we have overviewed the logistics of the market makers business model and have seen how it functions to both serve the trading public and the market maker simultaneously. Now we will consider how market makers work to secure their edge against the ongoing risks presented to their many positions. An investor who chooses to invest in a particular market is exposed to the risks that are inherent in that market. The specific risk is high if the investor concentrates on one security only. The more a portfolio is diversified, the lesser the specific risk. Hedging is the most basic strategy that an investor can use in order to guard against loss. A hedge position is taken with the specific intent of lowering risk. As we have learned, option positions are susceptible to more than just simple directional price risks, and therefore, a trader must be concerned with more than simple delta neutral trading. There is risk associated with each of the variables that determine an options value (from interest rates to time until expiration). In order to minimize the effect of these risks to an options value, a trader will establish a position with offsetting characteristics. Just as you hedge a bet by betting against your original bet too a lesser degree, market makers try to take on complementary positions (in stock or options) with characteristics that can potentially buffer against exposure to loss. A hedge, then, is a position that is established for the sole purpose of protecting an existing position. Determining what risks an option position might be exposed to is one of the first steps towards determining how best to hedge risk. We have learned that six risks are associated with an option position: Directional risk (delta risk) is the risk that an options value will change as the underlying asset changes in value. All other factors aside, as the price of an underlying asset decreases, the value of a call will decrease while the price of the put will increase. Conversely, as the underlying asset increases in value, a call will increases in value as the put decreases in value. Delta risk can easily be offset through the purchase or sale of an option or stock with opposing directional characteristics. Directional hedges are illustrated in Tables 1 and 2. Table 1: Delta Effects When the Underlying Security . Increase in Value Interest rate risk (rho risk) is negligible to most traders. Its impact can be substantial if a position contains a large amount of long or short stock or long-term options. Decreasing the stock position, replacing stock with options is the most efficient way to reduce rho risk. Remember, longer-term options are more interest rate sensitive. Dividend risk can be offset through the purchase or sale of options or the underlying stock. An increase in the dividend will make the call decrease in value because the holder of the call does not receive the dividend. In this situation, it is more advantageous to own the underlying asset over owning the call. Conversely, the put will increase in value when the dividend is increased because the short stock seller must pay the dividend to the lender of the stock, which makes owning the put more desirable than shorting the underlying asset. Table 4 illustrates the effects of changing input variables on an options theoretical value. Varying market conditions As market conditions change the values of. Rise in price of the underlying. Knowing the risks involved with options trading is the first step to successful trading while hedging these risks to create a profitable position is the second step. We have learned that there are different ways to hedge each trade, providing a market maker with the important task of determining the best hedge possible for each trade he or she executes. Determining which hedge is the best is based on knowing not only the risks of the original trade but also the corresponding risk of the hedge. Observing actual positions under a multitude of conditions is by far the best way to learn the complex nuances of options. The next two chapters will guide the reader through the fundamentals of the marketplace and setting up a trading station, giving the investor the ability to begin trading on his or her own. HOW TO SELECT AN OPTIONS BROKER Once youve made the decision to trade online, its important to identify a brokerage firm that will meet, and preferably exceed, your expectations. This is especially true in the options trading arena because there are potentially many more factors involved than in a straightforward stock transaction. With stocks, once you have determined what stock to trade, it really becomes a question of how much to buy or sell and when. With options, the decision is much more complicated because the following factors must be considered: Will you buy (or sell) calls or puts What strike price(s) What month(s) What is your strategy Given this level of complexity, there are a few important issues to consider before you choose an on-line broker: Real Time Option Quotes Whether an online broker provides real time option quotes is, perhaps, the most important consideration for even semi-serious option traders. On-line brokerage firms, especially those that specialize in stocks, are sometimes lacking in this critical area. While they might be able to provide real time quotes on individual options, the option chains (the charts showing the bid-ask, volume, and other critical information for all strike prices and expirations) are often not accurate. With the efficiency of the exchanges and the standardization of the contracts, there is no longer a reason for option traders to pay higher commissions on option trades vs. stock trades its no more difficult to execute an options trade than it is to execute a stock trade. Access to Analytics Advanced analytical tools like implied volatilities and deltas are important to serious option traders. However, most traditional brokers do not provide customers access to this nformation. Instead, their customers are forced to trade in the dark. Choosing an exchange (i. e. BSE or NSE) When options are traded on multiple exchanges, its often possible to get a slightly better price on one of the exchanges. While these discrepancies dont last very long, 0.50 or 0.25 can make a significant difference on a large block of trade. However, brokerage firms that make it difficult to execute basic spread orders are even less likely to offer customers a choice as to where their trades are executed. In fact, many customers probably arent even aware of potential price discrepancies across exchanges. For investors who make larger trades, this can be a significant issue. Before establishing any position its important to establish a few guidelines for yourself: Are you trading with money you can afford to lose Is the position you intend to put on sufficiently small that it wont have a major impact on your portfolio What is your specific objective for this position What is your exit strategy What is your downside risk Are you trading with money you can afford to lose The importance of this cannot be overstressed. If you have already earmarked the money for another use, it is not advisable to invest it in a risky position--even for a short term trade. Every day the market extracts money from people who cant afford to lose it. Dont be one of them. Is the position you intend to put on sufficiently small that it wont have a major impact on your portfolio This is a guideline novice traders routinely violate. Experienced traders caution people against putting on positions that will have devastating results if the market moves the wrong way. Some traders go so far as to say that positions should be so small that putting them on seems almost meaningless. Typically, the percentage of your portfolio associated with this would be 1/2 to 1. Keep in mind though that this applies to traders more than long-term investors. This is not to say that investors wouldnt benefit from the same advice. They probably would. Its just that a disciplined approach is particularly beneficial to option traders who could easily lose their entire investment. What is your specific objective for this position What is your exit strategy These issues are inter-related so we will examine them together. First, whenever you put on a position, its important to set a price target along with a strategy for what happens when you get there. For example, if you are convinced a particular Internet stock is hugely overvalued (imagine that) and due for a correction, you might decide to buy a long put either at-the-money or slightly out-of-the-money. If the market behaves as you predict and the price drops, you have to decide how far to let your profits run and at what point to take profits. If the stock drops 50 and your put is now deep in-the-money, this might be a good time to take profits. On the other hand, if you think the stock is still overvalued, you could buy a slightly out of the money call and let the put ride. For example, if the stock dropped from 250 to 150 and you own the 240 put, you could lock in your profit by buying a 150 call. This way, if the stock goes back up, what you lose in the put will be made up by the call. If the stock continues to drop as you hope, the put will increase in value and the call will expire worthless. Whatever you decide, its good to have your strategy thought out in advance. This helps to take the emotion out of it. What is your downside risk With option spreads and other advanced strategies, your maximum loss may be more than your initial investment. Before entering into any trade, its important to know your maximum profit, maximum loss, and break-even. Trading surprises are seldom pleasant. Modifying and Managing a Position Depending on market conditions, option investors may need to modify their positions either to lock in profits or protect themselves from adverse moves. Protecting your profits and limiting your losses Taking the easiest example, lets imagine you bought a long call and watched with interest as the stock rallied. How can you protect what is now a paper profit Considering the additional stock commissions involved in exercising the option, well disregard this as a strategy and focus on other alternatives. The dilemma whenever a position makes money is when to take profits and when to let profits ride. By selling the call, you lock in profits, but you may miss additional upside. On the other hand, if you sit tight, the stock could pull back below the strike price. In this case, you would lose your additional investment as well as your paper profit. Fortunately, there are other alternatives. The important point to note is that the riskiest course of action is to do nothing because your initial investment remains at risk along with any paper profits you have generated. SEVEN MYTHS ABOUT STOCK OPTIONS For years, the options market was shrouded in mystery as transactions took place with obscure options dealers who set the prices and terms of options contracts known as Jhota Phatak. The BSE and NSE created listed options that became the standard, and option prices were set in an auction market nearly identical to the stock exchanges. For the first time, this allowed the option holder to choose to sell his contract on the open market before it expired. Trading volume in listed options has exploded in the United States and option trading on more than 1,900 different equities and indices now accounts for the equivalent of 70 million shares of stock trading each day. But many of the myths associated with options have lingered. Unfortunately, these myths have caused many investors to remain on the sidelines while they could be utilizing options profitably or for reducing risk. Myth 1: 90 of Options Expire Worthless This statistic is often bandied about by those who have no experience trading options. According to the CBOE, about 30 of all options expired worthless -- a far cry from 90. Myth 2: Options are Much Riskier Than Stocks or Mutual Funds This assumes that the investor is trading options with the same amount of capital that he would devote to stocks or mutual funds. On a rupee for rupee basis, options are riskier. Here at STOCKWHIZO Research, we never recommend trading options in this manner. Instead we show our subscribers that options are a cheap way to reduce their overall risk. How First, by limiting their total rupee exposure to a fraction of what they would invest in stocks or mutual funds. Second, by diversifying their options portfolio among different underlying equities. And third, by purchasing both call and put options, since put options are profitable when the underlying stock declines in prices. Myth 3: Option Sellers Make Profits at the Expense of Option Buyers Unlike the gambling casino (or the lottery or the race track) which has built-in percentage advantages for the house, option trading is a zero sum game in which option sellers and buyers are always at a standoff in total. Option buying and selling differ only in the distribution of their outcomes, not in their relative profitability. Although option buyers can have more losing than winning trades, they never lose more than their original investment and their profit potential is unlimited. Option sellers profit most of the time but their potential losses are unlimited. STOCKWHIZO has always been dedicated to maximizing profit potential through option buying -- by taking full advantage of the unlimited profit potential and limited risk of this strategy. Myth 4: Options are Too Complicated Nonsense Anyone who is familiar with stocks can easily learn how to trade options. The approach to option trading that we use at STOCKWHIZO is very simple. If we are bullish on a stock, we advise you to buy a call option on that stock. For a fraction of the underlying stock price, you rent any appreciation in the stock above a particular price for a specified time. If we are bearish on a stock, we advise you to buy a put option. Here you rent any decline in the underlying stock below a particular price for a specified time. Its that simple Myth 5: Stockbrokers Dont Understand Options and are not interested in Options Business. While this may have been a problem in the beginning, the brokerage landscape will significantly changed for the better. A number of brokerage firms now specialize exclusively in options. Many large brokers will become option trader friendly. As time passes by with experience. Some traditional full-service firms will developed expertise in options and the desire for options business. While we do not recommend any specific firm, STOCKWHIZO subscribers receive a list of firms that are interested in options business and have the expertise to meet the needs of option traders. Myth 6: You cant Beat the Option Pricing Model. Since options are a zero-sum game, and option prices are based upon a mathematical option pricing model, some say it is impossible to profit from buying options in the long run. WE STRONGLY DISAGREE. First, prices for exchange-listed options are set in the marketplace by buyers and sellers, although the computerized pricing models do exert a strong influence. But more importantly, these models are based upon the mistaken assumption that all stock price movement is random. Clearly, there are always certain stocks that are moving in well-defined price trends, as opposed to moving randomly. If you can identify those stocks whose price trends are likely to continue, you can beat the option pricing model Much of our research has been devoted to developing indicators to determine stocks that will continue moving in such price trends, so our subscribers can profit from buying undervalued options on these stocks. Myth 7: Options Trading Requires Too Much Time Amateurs are rarely successful trading options because they dont have the time, information, expertise or the discipline to compete in this fast-moving market. But STOCKWHIZO subscribers have a big edge over these amateurs. First, our staff of professionals here at STOCKWHIZO Research have the information and expertise to make you a successful options trader. And second, we give you the disciplined trading rules that help you make big money and also minimize your time commitment to your options trading We tell you how much to pay, when, and at what price to sell. And you can often leave these instructions with your broker, so your options portfolio can appreciate on automatic pilot Anyone seriously interested in trading would do well to buy a copy of Jack Schwagers books Market Wizards The New Market Wizards. Through interviews and conversations with Americas top traders, Jack extracts the wisdom that separates successful traders from those who, through their trading, simply add to the wealth of successful traders. Keeping Your Trades Small One of the key factors mentioned by almost every good trader is discipline. Discipline, as you might imagine, takes a variety of forms. For beginning traders, one of the toughest challenges is to keep trades small. Believe it or not, more than a few top traders dont allow any one position to account for more than 1 of their total portfolio. Professionals attribute much of their success to managing risk in this way. Limiting Your Losses Another aspect of trading that involves discipline is limiting your losses. Here, there isnt a magic formula that works for everyone. Instead, you have to determine your own threshold for pain. Whatever you decide, stick to it. One of the biggest mistakes people make is to take a position with the intention that it be a short-term trade. Then, when the position goes against them, they make a seamless and unprofitable transition from trader to long-term investor. More than a few people have gone broke waiting for the trend to reverse so they could get out at break-even. If you are going to trade, you have to be willing to accept losses--and keep them limited Letting Your Profits Run Another mistake novice traders make is getting out of profitable positions too quickly. If the position is going well, it isnt healthy to worry about giving it all back. If thats a concern, you might want to liquidate part of the position or use options to lock in your profit. Then, let the rest of it ride. It isnt uncommon for people to view trading as a fast-paced, exciting endeavor. Fast-paced Absolutely. Exciting Now thats a matter of opinion. The Importance of Remaining Cool-Tempered More than a few traders interviewed in The New Market Wizards emphasize the importance of remaining unemotional and cool-tempered. To these people, trading is a game of strategy that has nothing to do with emotion. Emotion, for these traders, would only cloud their judgment. In the book Jack talks about one trader who was extremely emotional. Although Jack was able to show him how to be less emotional and more detached, it became quickly apparent didnt enjoy being emotionally unattached. He found it boring. Unfortunately, emotion involvement in trading comes at a high price. Before too long, that trader went broke. The morale of the story is simple: If you insist on being emotionally attached to your trading, be prepared to be physically detached from your money. Acceptance and Responsibility One of the biggest mistakes traders can make is to agonize over mistakes. To beat yourself up for something you wish you hadnt done is truly counterproductive in the long run. Accept what happens, learn from it and move on. For the same reason, its absolutely crucial to take responsibility for your trades and your mistakes. If you listen to someone elses advice, remember that you, and you alone, are responsible if you act on the advice. Another Way to View Losses Perhaps the most striking example of emotional distance in trading is a reaction to positions that go against thinking to yourself, Hmmm, look at that. If only we could all be that calm Of all the emotions we could possibly experience, fear and greed are possibly the two most damaging. Of all the emotions that can negatively impact your trading, fear may be the worst. According to many of the traders interviewed in The New Market Wizards, trading with scared money is an absolute recipe for disaster. If you live with the constant fear that the position will go against you, you are committing a cardinal sin of trading. Before long, fear will paralyze your every move. Trading opportunities will be lost and losses will mount. To help deal with your fear, keep in mind what fear is False Evidence Appearing Real The flip side of fear is confidence. This is a quality that all great traders have in abundance. Great traders dont worry about their positions or dwell on short-term losses because they know they will win over the long term. They dont just think theyll win. And they dont just believe theyll win. They KNOW theyll win. It should never bother to lose, because one should always believe that one would make it right back. Thats what it takes. To Talk or Not to Talk For many traders, sharing opinions and taking a particular stance only magnifies the stress. As a result, they begin to fear being wrong as much as they fear losing money. Although it may be one of the hardest lessons to learn, the ability to change your opinion without changing your opinion of yourself is an especially valuable skill to acquire. If thats too hard to do, the alternative may prove much easier: Dont talk about your trades. Greed is a particularly ugly word in trading because it is the root cause of more than a few problems. Its greed that often leads traders to take on positions that are too large or too risky. Its greed that causes people to watch once profitable positions get wiped out because they never locked in profits and instead watched the market take it all back. Part of the remedy for greed is to have, and stick to, a trading plan. If you faithfully set and adjust stop points, you can automate your trading to take the emotion out of the game. For example, lets say you are long the 150 calls in a stock that rises more rapidly than you ever expected. With the stock at 240, the dilemma is fairly obvious. If you sell the calls, you lock in the profit but you eliminate any additional upside potential. Rather than sell the calls, you might buy an equal number of 230 puts. The Rs.90 profit per call that you just locked in will more than offset the cost of the puts. At the same time, youve left yourself open to additional upside profit. Gradual Entry and Exit Another strategy successful traders use is to gradually get in and out of positions. In other words, rather than putting on a large trade all at once, buy a few contracts and see how the position behaves. When its time to get out, you can use the same strategy. Psychologically, the problem people have implementing this strategy is that it takes away the right and wrong of the decision making process. Its impossible to be completely right or completely wrong using this strategy because, by definition, some of the trades will be put on at a better price than others. Awareness and Instincts For professional traders especially, instincts often play a crucial role in trading. To truly appreciate this, just close your eyes and imagine making trades in a fast market with dozens if not hundreds of people screaming around you. In this environment, it becomes absolutely essential to maintain a high level of awareness about everything going on around you. Then, to have the confidence to pull the trigger when necessary, you have to trust your instincts. Its absolutely amazing to see how some professional traders, even in a busy market, know exactly who is making what trades. For these traders, expanded awareness is often a necessary prerequisite to fully developing and trusting their instincts. The same is true for professional traders as well. Watching how markets behave and developing a feel for the price fluctuations is truly time well spent. Unfortunately, in this era of technology, people have become so removed from their natural instincts that many are no longer in touch with their intuition. This is unfortunate because intuition functions as a wonderful inner guidance system for those who know how to use it. One trader interviewed by Jack Schwager in The New Market Wizards relies so heavily on his intuition that he didnt want his name in the book for fear his clients would be uncomfortable with his strategy and move their money elsewhere. Speaking anonymously, he described in detail how he establishes a rhythm and gets in sync with the markets. In this way, he has learned to distinguish between what he wants to happen and what he knows will happen. In his opinion, the intuition knows what will happen. With this knowing, the ideal trade is effortless. If it doesnt feel right, he doesnt do it. When he doesnt feel in sync with the markets, this trader will paper trade until he feels back in rhythm. But even here, he keeps his ego and emotion out of it. His definition of out of sync is completely quantifiable. Being wrong three times in a row is out of sync. Three mistakes and its back to the paper trading. Now theres a strategy almost everyone can benefit from. Trading is a performance-oriented discipline and every great athlete, trader, or Performer will occasionally hit performance blocks. Every Olympic contender trained hard physically, but the difference between the ones who made the Olympic team and those who did not was the emphasis put on mental coaching by the winners. Much of a traders early education is concentrated on strategies and market analysis. But what are the necessary ingredients for peak performance What are the tools for both mastering the mental side of the game and busting out of the inevitable slumps that can occur along the way First - what is the mindset necessary for peak performance How does one ultimately get in the groove There is no better feeling than being in the flow - especially with trading. That is what many of us live for and what keeps us in the game, because trading can be a very tough business with long hours. There are several key common ingredients when you are performing your best, no matter what the field. EXPECT success. It begins initially with your self-talk. Do you get down on yourself when you make a mistake - or do you say to yourself - next time I will do better because I have great trade management and am a superior trader Be your own best motivator and believer in yourself. Positive Self Talk leads to positive BELIEFS. If you believe you can do something, you WILL eventually find a way. When you have a positive belief system that the eventual outcome will be OK, then you are more mentally and physically relaxed. You then have better concentration, which leads to smoother execution, which of course leads to peak performance. Now, on the flip side of the coin, negative self-talk sows seeds of doubt. This lowers self-confidence, which leads to a negative belief system. This then creates anxiety, which leads to disrupted concentration. Now the trader becomes tense and tentative which in turn leads to poor performance. Talk about a vicious cycle SECRETS OF TOP TRADING PERFORMANCE KEY INGREDIENTS TO PERFORMING YOUR BEST You must be passionate about what you are doing and having fun. Passion first, then performance. Top performance comes from having a high degree of confidence. You must have the confidence that you can take control and face adversity. You must also be confident that you will have a favorable outcome over time. Peak performance comes from exceptional CONCENTRATION. You must concentrate on the process, though, not the outcome. A sprinter who is in the lead is thinking about the wind on their face, how relaxed their arms are, feeling the perfect stridethey are totally in the moment. The person who does NOT have the edge is thinking, Oh, that runner is pulling ahead of meI dont know if I have enough wind to catch the leader They are tense and tight because they are thinking about the outcome, not the process. Great performances come from being able to rebound quickly and forget about mistakes. Great performance comes from pushing yourself and trying to overcome limitations. Staying in the safe zone becomes a monkey on your back. Challenge yourself to take that hard trade. Manage it. If it does not work out, so whatyour risk was limited and you can pat yourself on the back for taking the hard trade in the first place. SEE AND DO. DONT THINK Great performance comes from turning off the brain and becoming automatic. This is being in the Zone in the groove. You cant overanalyze the markets during the trading day. When you are relaxed, your reflexes and timing are superior because you are loose. POSITIVE SELF TALK There are some concrete tools to break the cycle and bust out of the slump The number one tool for starters is POSITIVE SELF TALK. We all talk to ourselves in our own head. Be aware of the things you are saying to yourself. The written word is also a powerful tool. Read affirmations and books on positive thinking. Norman Vincent Peale, Napoleon Hill. Arnold Schwarzenaggers autobiography are a few. Richard Marcinko wrote a book called the Rogue Warrior. He talked about the Will to WIN and the belief that ANY circumstances could be overcome. This is a great inspirational book for traders. Next - act like you are already where you want to be. Assume the mannerisms, posture and talk of a top trader. In addition to self-talk and reading written words, develop mental pictures. Visualize what you are going to do with your wealth or how it is that you want to live. Think of the power that money would give you to start any organization you want or to make other peoples lives better. Visualize your dream house. Program your subconscious as though you are already there. Dare to dream. OK - talk, words and pictureswhat is next Look at your environment that you have surrounded yourself with. Your success in trading will also be a product of your environment and I am not just talking about office space. Look at the people you surround yourself with. Do they support your activities Surround yourself with people who believe in you, who smile, and who are enthusiastic in anything they try or do. The top Olympic athletes had friends and family cheering them on every step of the way. BE PREPARED FOR A SURPRISE EVERYDAY All of the above factors deal with external factors and internal belief systems. Now lets get down to the DOING part Every trader should be prepared before the markets open because they already did their homework - right. One of the most impressive points in the Rogue Warrior book was this veteran navy seals obsession for being totally prepared for Mr. Murphy There was always a backup plan for everything and this is what kept him alive. Prepare your daily game plan by looking for both new setups and preparing strategies for managing existing positions. So, assuming that you have done your daily homework as a trader, the next step is to learn how to get into the groove. There is no better tool for this than having routines and rituals. Pre-market rituals help calm the nerves, get you into a rhythm, and also help to turn off the logical part of your brain - the part that wants to overanalyze everything. If you have a chattering monkey sitting behind your ear, routines and rituals are one of the best things to shut that monkey up. Maybe there is an opening sequence of tasks you do before the market opens. Perhaps in the middle of the day you draw swing charts or take periodic readings of the markets action. Maybe you keep a journal and make notes to yourself. At the end of the day, what type of record keeping do you do for your trading activity What do you do to unwind Salesmen are taught to do small rituals before cold calling clients. It controls the anxieties and fears of rejection. Cricket opening Batsmen have a pre-warm up ritual. It calms their minds and puts their body on the autopilot mode. It keeps them involved in the PROCESS and not thinking about the outcome. One of the more common rituals on the trading floors was to wear the same disgusting lucky tie every day. If the mind BELIEVED that the tie was lucky, this was all the traders needed to keep the long term odds in their favor. Here is another helpful factor: A healthy body keeps a healthy mind. EXERCISE This gets oxygen to the brain and keeps the blood flowing. How can you expect to be a peak performer when you are eating junk food and going through insulin swings Or perhaps you drank too much wine the night before or are jittery from drinking too much coffee. How can you concentrate well if you are not getting a full decent nights sleep Sure, most of these are minor factors but they can all add up to major bumps in your performance. One moment of sloppiness can lead to forgetting to place stops or letting a bad trade go too long. Then when damage is done, your confidence gets chipped away. You must treat your confidence level as something to be protected. Good habits will keep your confidence level high. Once you have good habits, it will allow you to increase your trading size. If you want to push yourself to the next level in your trading and are wondering how to increase your size, you MUST have a foundation of good habits. If you are running into a mental block in this area, it is your subconsciouss way of telling you that either you have not done adequate preparation or you are not satisfied with your money management habits. There is one more extremely important thing that contributes to your success and that is GOAL SETTING. When you set your goals, they must be concrete and measurable. You must also break them down into bite size pieces. Perhaps your larger goal is to make 8 digits over the next three years, but how do you get there Put together a more detailed business plan that is NOT Rupee oriented but will help you eventually reach your Rupee-oriented goal. Maybe it includes how many trades you should make per week, how much time you should devote each evening to preparation and studying charts, and plans for controlling risk. Both short term and long term goals help achieve peak performance. You must also have concrete ways to measure those goals. Top cricketers know the splits that they run. They know if they are ON or OFF according to how practice goes. They know their unforced error percentage, their personal best, and their competitions stats. The same should apply to you in your trading. Know your weekly win/loss ratios, your trade frequency, and the average amount of profit or loss each month. Only by having something to measure can you tell if you are improving or not and moving closer to your goal The battleground isnt the markets but whats within you. The more you talk with other traders, the more you realize that everyone goes through various common experiences. Everyone makes many of the same classic mistakes. But what distinguishes the ones who can ultimately overcome them Remember that ATTITUDE is everything. How you frame out an individual experience or event will affect your success in the long run. Do you see a trading loss or bad drawdown period as a major setback, or do you see it as a learning experience from which you can figure out how to be on the RIGHT side of a trade instead of the wrong side the next time around. Many great traders use periods after drawdowns to go back to the drawing board. Some of the best systems and trading ideas have come after periods of adversity. What incentive is there to learn and improve ourselves when everything is smooth sailing and we are fat and happy But when times are tough, that is when we can rise to the occasion and prove that we can overcome any obstacle set down in our path. So many great athletes have been able to come from behind when they are down because they have learned how to seize that one opening or opportunity and CONVERT. They latch on to the tiniest shift in momentum and milk it for all it is worth. Latch on to that next winning trade and convert. The first small moral victory is the first step towards reaching the top of Mt. Everest. And if you keep making small steady steps, you will eventually reach the top. Sometimes for a trader, the greatest feeling in the world can be making back those losses, no matter how long it takes, because once you have done that, you realize you can do anything. The most successful players are the ones who have a burning desire to win Dont check out of the game. Never give up Improve your consistency. Stay active, stay involved, and keep your feet moving. Be patient. Do not force a trade that isnt there. Wait for the play to set up. When you get a good trade, go for it. Manage it. Trail a stop. Dont be too eager to get out. Be flexible - if what you are doing isnt working, change what you are doing When down, get a little rhythm and confidence going. Dont worry about being too ambitious. Stay with your game. Dont let outside distractions bother you. They take energy and break your concentration. Match your particular strengths to the type of market conditions. Hate making stupid mistakes and unforced errors. This includes not getting out of a bad trade when you know you are wrong. Many players will play their best game when they are coming from behind. Copyright 2001 by Hiten Jhaveri, StockWhizo Investments. All rights reserved worldwide.

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